tisdag 20 september 2011

höst i luften



och jag har ingen jacka som går att stänga igen över kaggen. Provade en på H&M idag, som banne mig funkade! Men den var så tunn och jag velade fram och tillbaka, svart eller röd, ja eller nej, för att slutligen gå därifrån tomhänt. Ska man klicka hem den ändå?

Åhåhå, dessa världsliga beslut.

Ringde till MVC igår och undrade om det inte är dags för en kontroll snart i och med att det är vecka 25? Vid första graviditeten var det ett evigt spring till barnmorskan var och varannan vecka. Visade sig att de glömt bort mig. Jajamen, de får verkligen en havande kvinna att känna sig speciell.

Jag är inbokad på ett Aurora-samtal snart också för att träffa en kurator och prata om förlossningen. Senast gick det ju lite sådär kan man väl säga. Kort sammanfattat: Pinvärkar i två dygn innan det satte igång på riktigt, fanns inga platser på DS så jag stannade hemma länge, utmattning, seg förlossning, all smärtlindring som fanns att tillgå och sen slutade hela tjofräset ändå i ett snitt. Vid det laget var jag slut som människa och inte helt pigg på en kolikbebis som skrek från första stund och tre månader framåt non-stop. Inte för att avskräcka er från att skaffa barn menar jag;) De är ljuvliga små ting och jag har förstått att de flesta förlossningar flyter på hyfsat galant!

Det ska bli skönt att prata igenom den förra förlossningen och få hjälp att planera inför den kommande. Egentligen är jag inte rädd för att föda, men jag är rädd att få samma dåliga upplevelse igen. Jag inser ju innerst inne att varje graviditet är unik och att allt borde gå bra, men det finns ändå en gnutta gnagande oro inombords.

Kappa från H&M

2 kommentarer:

  1. Å bästa Mia! Klart du ska unna dig den fina jackan, svart är alltid ett säkert kort, den är super!

    Skönt att få lite samtal, förstår att det behövs efter det du gick igenom sist! Men visst vet man att det är underbart när bebben väl tittat fram. Och trots kolik, vakennätter osv. så finns det de där underbara stunderna som gör att man glömmer allt det jobbiga!

    Kramar i mängder

    SvaraRadera
  2. Att hitta en endaste man kommer i som gravid är en utmaning:) Inte vill man ha någon dyr heller då det är så kort tid.

    Saknar er, hoppas allt är bra med er! Kramar!

    SvaraRadera