söndag 29 december 2013

2013

Jag skippar att se Wolverine-filmen med make och systerson, och funderar på året som gått i stället. Vilket år hörrni! Det har varit way bättre än det föregående, som var rätt pissigt om sanningen ska fram.

Vi har köpt hus (igen!), köpt min lilla finbil, jag har bytt jobb, vi har varit på semester vid Medelhavet och snyggmake och jag har haft dejthelg i Stockholm med fancy restaurangbesök. Maken har, utöver att vara snygg, också bytt jobb och lever sin dröm (ursäkta svengelskan). Sommaren i det nya huset! Alltså the time of my life. I slutet av juli 2013 föll jag pladask för vår by vid havet, så till den grad att känslan håller i sig en mörk snö- och ljuslös decemberdag.

På en fest var jag Emma i Spice Girls, på jobbet drack vi rysk skumpa och åt wienerbröd en annan dag och så blev jag avtackad med hipsterfest. På festivalen Broöppningen var jag aningen överförfriskad och dansade till ypperliga Panda da Panda i regnet. Men min "årets fest" var ändå 30-årsbalunsen. Åh vilken lycka. Hade en rätt så perfekt klänning från Cos som jag bör damma av och återanvända snarast. Jag har, som tur är, inte heller haft minsta antydan till ålderskris. Det känns bara fett att bli trettio. Minus den smygande rynkan mellan ögonbrynen.

Barnen har fått två kusiner till, och jag undrar om inte en till hinner ut innan året är till ända? Kusinerna är ljuvliga små personer, och den större också förstås! Vännerna, och deras småttingar, har varit underbara, men ofta för långt bort.

Och mina små älskade gosungar. Jag avslutar med dem för de är i stort sett allt i livet. De upptar all tid och ork. Det är ett evigt sjå med torkande av rumpor, kläder av och på, nattande och lek. Jag pratar mer om Lego och barnprogram på Netflix, än jag gör om världsläget, politik eller litteratur, nuförtiden. Livet är för alltid förändrat, men till det bättre. Fo sho'.

2014 - vad har du å bju på? Jag vet att det blir hela fyra bröllop, varav ett i La France, på Rivieran därtill. Sippa på drinkar i stråhatt, skir kaftan och stora solglajjer vid poolen i lyxig anda. Fast då måste jag först köpa stråhatt, skir kaftan och stora solglajjer, och bli lyxig, vilket blir svårt. Jag far nog som mig själv bara och snor ett heltäckande badlakan om mig.

Jag ska göra tusen saker på jobbet, och hoppas på en resa till vår nordligaste utpost. Dessutom ska jag på kurs snart och vara borta det längsta jag någonsin varit ifrån barnen. Har redan en molande oro i maggropen till följd av detta och saknar i förskott. Det är alltså en vecka vi pratar om. Jag ska förresten under -14 baka svingoda saker med hjälp av min köksassistent. Men först ska jag byta till en annan färg, förlåt älskmake för att jag är så bökig! Och så ska jag läsa Knausgårds sjätte bok. Men mer om nästa år, det tar vi när det kommer tycker jag.

Ni fåtalet läsare som fortfarande gluttar in här, gott nytt 2014!


2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År till dig och familjen finis!
    2013 var rätt bra. 2014 blir bättre? Den som lever får se. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott nytt år fina! 2014 blir nog prima. Du ska ju iväg mot nya äventyr dessutom, mot bättre aw-ställen och shopping. Lite avis är jag allt!

      Radera