söndag 10 november 2013

det övergripande kaoset



Den här veckan har jag inte hunnit djupandas och känner mig aningens post-traumatiserad. Har en pluttjej som kliver upp i ottan, nya arbetsuppgifter som kräver skarp-ish hjärna och dessutom har jag rest till ett vintrigt Lule i ett litet flygplan som lät som en mistlur. Jag ska visst resa halva Norrland runt innan jul med jobbet, och jag kan utan omsvep medge att det känns lite småhektiskt, även om det är spännande och kul. Jag är egentligen en trygghetsjunkie, och blir lätt ur fas när det vankas stora förändringar som nytt jobb.

De fåtal minuter som barnen varit lugna i helgen har jag börjat klura på julklappar. Brukar vara klar vid den här tiden! Har också kommit på lite minirenoveringar hemma som jag vill göra under våren. Och jo visst har vi firat barnafadern med kött&bea-middag, limekladdkaka och den obligatoriska presentslipsen.

Vill ha jul nu, gråmörkret ligger som en täcke, och endast julbelysning kan råda bot på eländet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar