torsdag 11 april 2013

torsdagsfrukost och arbetsdagar



gofrulle kan ju vara dagens höjdpunkt. Har varit lite småsur i veckan av någon outgrundlig anledning, tyckt synd om mig för ingenting och suckat. Men nu är jag gladare av en lika outgrundlig anledning.

Har funderat lite från och till hur jag ska göra med jobb framöver. Vi jobbar ju båda heltid nu, men det funkar nog inte kanoners snart. Det kan nog vara mysigt att gå ned i arbetstid och få chillaxa med barnen, men inte om man måste göra lika mycket på kortare tid och får mindre betalt. Och jag gillar ju att jobba och är mitt i den s.k. karriären. Så känner jag att jag borde vilja vara hemma hela tiden med barnen, fast det vill jag inte. Och så är jag rädd för att vara den deltidsarbetande kvinnan som sackar efter mannen och får lägre pension. Men så vore det ju mysigt att inte behöva hämta barn med andan i halsen. Och kanske det värsta av allt - att ångra att jag tillbringade för mycket tid på jobbet och missade hela tjofräset med småttingarna, det vore inte alls lajbans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar